3. jan. 2008

Nastajanje Kraljice luči (1)

Pred časom sem omenil, da sem začel pisati svojo prvo daljšo zgodbo. Pisanje je pač ena izmed mojih ljubezni. Z njim si služim ljubi kruhek, pa še v prostem času pogosto »klofam« po tipkovnici in ustvarjam besedila. Že dobro leto in pol te stvaritve tudi delim z drugimi na Krtkovih dnevih.

Ta daljša zgodba, ki bi lahko bila tudi roman, novela ali kaj drugega, pa naj bo za zdaj le zgodba, ima delovni naslov Kraljica luči. Ali bo to tudi končni naslov, še ne vem. Vsebina bo bolj preprosta, saj za prvič res težko ustvarim nekaj zelo globokega. Že tako sem zbiral pogum kakšnih 8 let, da sem se spravil v takšno pisanje, vmes pa veliko treniral. Prve besede sem ustvaril 20. oktobra 2007, nato pa nove vsake toliko časa, ko je bila volja in navdih. Pisanje takšne zadeve je namreč garanje, sem ugotovil. Kratke zapise in zgodbice, ki jih je na Krtkovih dnevih kar nekaj, je dokaj enostavno pisati, daljšo zadevo, kjer je več junakov, ki se razvijajo, dogodki pa se med seboj prepletajo, pa je precej težje. Zahteva precej več discipline, tako pri samem domišljijskem ustvarjanju kot tudi pri fizičnem pisanju.

Kraljica luči bo zgodba o dveh ljudeh, ki ju je življenje, po njuni lastni krivdi, pripeljalo v nezavidljiv čustveni položaj iz katerega se sama ne znata izkopati. Srečala se bosta in zapletla v skupni čustveni vihar, ki bo njuna zadnja priložnost, da se izvlečeta iz »zosa,« kamor sta zabredla. Pri tem bosta imela veliko težav sama s seboj in drug z drugim. Konec bo ali srečen v stilu pocukranih holivudskih filmov, ali pa zamorjen v stilu evropskih umetniških filmskih stvaritev. Nisem se še odločil, vendar pa se bolj nagibam v holivudsko smer. Nekako imam rajši srečne konce.

Seveda se vam, dragi bralki in bralec, poraja vprašanje ali bo Kraljico luči mogoče kdaj kje prebrati. Moj odgovor je: »upam.« Načrt je bil, da bo dokončana do konca minulega leta, vendar pa smo že vstopili v 2008, napisane pa ni še niti četrtine. Zato upam, da mi jo bo uspelo dokončati v letošnjem letu. Se bom močno potrudil. Seveda pa vedno obstaja možnost, da ne bo nikoli dokončana. Če bo dokončana, je verjetno ne bom skrival, temveč jo bodo lahko v branje dobili vsi, ki bodo to želeli. Na Krtkovih dnevih v celoti ne bo objavljena, ker ta platforma ne omogoča ustrezne objave tako dolgega besedila, bom pa občasno objavljal posamezne odlomke.

Za konec pa še nekaj podatkov o Kraljici luči. V zgodbi nastopata dva glavna junaka, nekaj stranskih in večje število manj pomembnih oseb. Zgodba se dogaja na relaciji Škofja Loka – Freiburg – Basel. Časovno zgodba sicer ni opredeljena, vendar se dogaja v sedanjem času. Zgodba je izmišljena. Predvideno število poglavij je 14.

In kakšno je trenutno stanje? Pišem tretje poglavje. Do sedaj je spisanih 6.258 besed oz. 35.291 znakov. Če se malo poigram s številkami, je mogoče pričakovati končno dolžino besedila okoli 220.000 znakov. Bomo videli.

7 komentarjev:

Anonimni pravi ...

Dobro poročilo. Upam, da ga bodo učenci in dijaki, ki bodo nekoč preučevali tvoje stvaritve, našli za pomoč pri njihovem domačem branju.

Sedaj pa šalo na stran. Pisanje je res zahtevna zadeva in dobro je, da imaš pri vsem skupaj načrt.

Veliko ustvarjalnih navdihov!

Krtek pravi ...

Upam, da učencem in dijakom nikoli ne bo treba pod prisilo brati kakršnihkoli mojih stvaritev. Ne želim, da se kdorkoli z mojimi blodnjami ukvarja kakorkoli drugače kot le prostovoljno. :)

Brez načrta se sploh ne bi dalo pisati. Razen, če bi se zabarikadiral pred računalnik za toliko časa, dokler stvar ne bi bila spisana. To pa je neizvedljivo.

Anonimni pravi ...

Aha, pa smo izvedeli nekaj več. Sliši se dobro, moram pa priznati, da sem tako ali tako mahnjen na (srednje)evropske "štorije", zato držim pesti, da bomo lahko tvojo čimprej prebrali.
Malo prej sem na svojem blogu objavil kratek zapis o objavljanju na spletu. Mogoče bi bilo primerno tudi zate.

Krtek pravi ...

Zapis sem si prebral in je zanimiv. Glede na to, da mi je tole pisanje hobi, bom verjetno res zadevščino dal na voljo na spletu, kot najcenejšem in najenostavnejšem mediju za distribucijo. Ampak o tem bom bolj razmišljal, ko bo stvar dokončana. Sedaj imam dovolj dela s pisanjem. :)

Marta L. pravi ...

:)

Zelo zelo zelo navdihujoče.

:)

BRAVOOO

Shia JeZeBel pravi ...

Yay, se že veselim branja :-) Čestitam za pogum in ti želim čim bolj tekoče pisanje, brez kreativnih blackoutov in zadreg! Vmes nam pa le postrezi z malce "cukrčkov", da lahko spremljamo ustvarjalni postopek :-)

Krtek pravi ...

Cukrčki bodo, zgolj, d avas malo dražim. Sicer jih najraje ne bi objavljal, da bi bilo na koncu branje toliko bolj zanimivo. Posamezni cukri bi lahko kaj preveč razkrili.